Terug naar overzicht

De eindgebruikerservaring als maatstaf voor IT service kwaliteit

02/10/2018
Monitor Now

Driver partner

Find out why CERN chose Automation as preferred …
List of data breaches and cyber attacks in …

Dagelijks melden eindgebruikers problemen, storingen en vertragingen op allerlei applicaties. En dat ondanks de overvloedige aanwezigheid van monitoring tools die – via controle van technische infrastructuurcomponenten – de beschikbaarheid van die applicaties in het oog houden.

Helaas geeft die monitoring meestal geen inzicht in de oorzaak van de veelal complexe problemen, noch in welke hinder de gebruiker ervaart. Terwijl net de kennis daarover zo belangrijk is, want buig die negatieve ervaring maar eens om in een positieve gebruikerservaring! Dat blijkt haast onmogelijk. Zo ontstaat een negatieve perceptie over de totaliteit van geleverde IT diensten.

Perceptie eindgebruiker aanpakken

Een tijdige verwittiging voor mogelijke problemen maakt al een groot verschil in de aanpak ervan én in de perceptie van de eindgebruiker. Een holistisch zicht over alle applicaties heen – in de infrastructuur én de cloud – zorgt daarvoor.

Zo kan de oorzaak van de storing bepaald worden, en de impact ervan op de performantie binnen de heel de keten. Preventie van en goede communicatie over storingen beïnvloeden dan ook in grote mate de perceptie van de gebruiker.

Storingen aankondigen, oorzaken snel detecteren en SLAs respecteren

Gezien de toenemende complexiteit van het hedendaagse IT-landschap en het beheer van de applicatieperformantie in deze context helpt dus alleen een end-to-end overzicht en een geïntegreerde aanpak. Die bieden een snelle identificatie van problemen, een duidelijk zicht op interne SLA’s en rapportage over de SLA’s met externe providers.

Van datacenter tot eindgebruiker: volledige service monitoren

Daarom biedt Service Integrators met MonitorNow inzichten van datacenter tot aan de eindgebruiker. Deze monitoring gaat gepaard met metrics en alerts op de volledige service. Daarbij wordt niet alleen lage performantie gecheckt, maar vooral ook tijdig inzicht verleend in performantiedegradatie, want dat is wat eindgebruikers ervaren. Met baselining bepaalt MonitorNow tenslotte wat een normale performantie is.

Zo bewaak je de eindgebruikerservaring, en dus tevredenheid over uw service.

Over Service Integrators

Wij zijn gespecialiseerd in het monitoren van IT infrastructuur, applicaties, logs en cloud middels een dienstverleningsmodel.

Service Integrators biedt een ‘managed monitoring service’, waarbij wij de opzet en het dagelijks beheer van de monitoring technologie voor onze rekening nemen, en waarbij wij ervoor zorgen dat onze klanten uitsluitend pertinente alarmen ontvangen, die ze zelf afhandelen.

Onze meerwaarde ligt hem in ‘de content’ m.b.t tot monitoring : we weten voor alle gangbare technologieën WAT je moet monitoren, en HOE je deze dient te monitoren, zonder daarbij een overvloed aan valse alerts te krijgen. Wij zijn vertrouwd met en onafhankelijk van elk commercieel product.

Omdat we met modulaire Open Source technologie werken, bieden we een betaalbaar alternatief voor het in eigen beheer werken met commerciële monitoring producten.

Wij bieden een volledige service voor een vaste service fee en uiteraard bouwen wij op maat alle dashboards en visualisaties die nodig zijn voor een effectief over- en inzicht.

Door verder te surfen op deze website van Securitas NV, gaat u akkoord met onze cookie-policy. Meer informatie vind u in onzePrivacy Statement